מרווה מרושתת: עושה פלאים בלידה

מערכת שורש  יט כסליו, תשפג  12/13/2022

מרווה מרושתת היא בעלת מגוון רחב של סגולות שונות. לא מעט נשים בוחרות בה בחדר הלידה. אם אתם תוהים מהם הסגולות שלה, למה היא חביבה על דולות, מתי כדאי להימנע ממנה ולמה כדאי להשאיר אותה במגירת התרופות שלכן גם לאחר הלידה, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא
.......................

מרווה מרושתת: עושה פלאים בלידה

צילום: אתר הלקוח

איך משתמשים במרווה מרושתת בלידה?
לידה תקועה מהווה את אחד המצבים שמעוררים חוסר אונים, אי וודאות, כאבים רבים, דאגה ותחושה של חוסר שליטה. כל אלה ללא ספק הופכים את הסיטואציה לבלתי נסבלת לחלוטין. כיום ניתן למצוא לא מעט פתרונות טבעיים לצורך זירוז והעצמה של הצירים כאשר הפופולארית ביותר היא מרווה מרושתת.

בכדי לזרז את הלידה וכן בכדי לחזק את הצירים כדאי לעשות אמבט רגליים במים פושרים ולטפטף פנימה 6 טיפות של מרווה מרושתת. יש לטבול את הרגליים כ10 דקות והדבר אפקטיבי מאוד לצורך חיזוק והעצמה של הצירים בלידה.

כמו כן, כאשר הלידה תקועה, נעצרת או מתארכת מאוד, כדאי מאוד למרוח כמה טיפות של מרווה מרושתת על הגב התחתון בזמן המקלחת. המינון הרצוי הוא 6 טיפות באזור הגב התחתון וזאת במקביל להתזת מים על האזור בתנועות סיבוביות. בזמן צרי מומלץ להפסיק את העיסוי ולתמוך ביד אחת בבטן של היולדת.

המרווה יעילה מאוד גם ללידה אשר כרוכה בכאבים משמעותיים מאוד וזאת בשל צירים מתמשכים ללא הפוגה כלשהי ביניהם. כל שיש לעשות זה לקחת מגבת, להרטיב אותה במים פושרים, לסחוט אותה ולטפטף 2-3 טיפות של מרווה מרושתת ולהניח על אזור הבטון התחתונה וזאת בכדי להקל על הכאב. אפשרות נוספת היא לערבב 3-4 טיפות של מרווה עם כפית של שמן בסיס כלשהו ולעסות בצורה עדינה את כף הרגל. הדבר גם מציע הקלה על כאבים וגם הרפיית מתחים. כדאי לשלב שמנים אתריים מומלצים כגון: לבנדר, שמן אשכולית, יסמין, תפוז, מנדרינה ועוד.

הפחתת מתח לאחר הלידה והתאוששות
המרווה יעילה מאוד גם לצורך הפחתת לחץ במהלך הלידה. ידוע כי לחץ מהווה גורם מעכב לידה ועל כן כדאי מאוד להשתמש במרווה שכן יש לה תכונות אנטי דיכאוניות והיא מסוגלת להפחית מצבי מתח וחרדה, לסייע בהתגברות על פחדים, לשפר את מצב הרוח ולהשרות שלווה ואנרגיות חיוביות בחדר הלידה ועוד.

לאחר הלידה המרווה המרושתת יכולה לתרום באופן משמעותי להתאוששות שכן באמצעות התכונות האנטי דיכאוניות שלה היא מסוגלת להשרות אנרגיות טובות ורוגע שנחוצים בבית בשבועות הראשונים ומעבר לכך, יש לה תכונות מאלחשות ומשככות כאבים ועל כן היא יעילה מאוד להתאוששות הגופנית של האישה לאחר הלידה. חשוב לדעת כי היא מסייעת גם לאיזון ההורמונלי ומשפיעה באופן חיובי על תסמיני PMS. כדאי לשלב 3-6 טיפות לדיפיוזר או למבער כאשר כדאי לשלב עם זה שמנים נוספים לרבות לבנדר או ברגמוט.

כיצד לא להשתמש במרווה מרושתת?
ההשפעה של המרווה המרושתת על הרחם הופכת אותה למבוקשת ופופולארית ביותר בחדר הלידה, יחד עם זאת, בשל אותה התכונה היא לא מומלצת לשימוש לפני שבוע 37 בהריון. יש לה השפעה אפקטיבית על מצב הרוח והאנרגיות אך היא לא מומלצת לשימוש מוגבר שכן היא עלולה לגרום לכאבי ראש וסחרחורות. חשוב מאוד להשתמש בה בהתאם להוראות השימוש.